گزارش «دنیای خودرو» از چگونگی مونتاژ خودروهای دایون در صنایع خودروسازی «ایلیا»

ازار خودرو در روزهای اخیر در رکود و آرامش عجیبی به‌سر می برد. قیمت برخی خودروها چندده‌میلیون تومان کاهش پیدا کرده و بسیاری از محصولات اصولا در بازار خریداری ندارند. در این شرایط مصرف‌کننده واقعی می‌ تواند از بازار منتفع شود و دلالان و افرادی که به دنبال سود هستند، برای فروش خودروهای خود باید روزهای بسیاری را انتظار بکشند.

ب این روند نه‌تنها برای خودروهای گران بلکه در حوزه خودروهای زیر یک‌میلیارد تومان نیز تا حدودی دیده می‌شود. با این شرایط آینده بازار خودرو چه خواهد بود؟ در همین زمینه با حسن قاضیان، کارشناس بازار خودرو به گفت‌وگو پرداختیم.

وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته به چه صورت بوده است؟

هفته اخیر در بازار خودرو مانند هفته قبل از آن بوده است البته رکود در این بازار دیده می‌شود البته رکود همراه با کاهش قیمت. چراکه برای خودروهای نجومی خریداری نیست. اگر کسی نیاز به پول داشته باشد، حاضر است پایین‌تر از قیمت بازار خودرو را به فروش برساند. طی هفته‌های اخیر بسیار دیده شده بسیاری از افرادی که حاضر به فروش خودرو خود پایین‌تر از یک قیمت مشخص نبودند، حاضر به فروش با قیمتی کمتر از نرخ بازار شده‌اند.

این روند کاهش قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بازار روند نزولی خود را ادامه خواهد داد مگر اینکه اتفاق خاصی در هفته های پیش‌رو رخ دهد. اتفاقاتی که سبب شود نرخ ارز دوباره جهش پیدا کند. البته نتیجه انتخابات ماه آینده ریاست‌جمهوری نیز تاثیر بسیاری بر نرخ ارز و البته بازار خودرو خواهد داشت. در مجموع به‌نظر می‌رسد این روند سکون در بازار با کاهش قیمت تا هفته های بعدی ادامه پیدا کند. البته شیب کاهش قیمت ممکن است در روزهایی تند و روزهایی کند شود. فعلا بازار آرام است و امیدواریم قیمت‌ها منطقی شود.

چه عوامل دیگری در کاهش قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار بوده‌اند؟

طی هفته‌های اخیر شاهد بوده ایم که بسیاری از خودروسازان مونتاژی شرایط فروش خوبی برای مشتریان فراهم کرده‌اند. فروش خودرو با شرایط مناسب و عرضه خوب ازسوی این خودروسازان به شدت بر قیمت‌ها در بازار تاثیرگذار بوده، ضمن اینکه واردات خودرو نیز نسبتا شتاب گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =